Černobílý svět Evropanů

27. května 2015 v 13:59 | MarX |  Aktuality
Kdy už lidé přestanou vidět vše tak černobíle, tj. zjednodušeně a v generalizujících dualitách? Dobro x zlo, my x oni, přítel x nepřítel atd. Může za to komplexnost každého jevu, do jejíž spletitosti a složitosti se dnes už nikomu nechce pouštět? Mění snad už každý rychlou a jednoduchou předpřipravenou odpověď za skutečné proniknutí do problematiky a vytvoření si vlastního názoru?

Otázka přijetí uprchlíků z válkami a nedemokratickými režimy zmítaných zemí znovu dělí populaci Evropy. Ozývají se pozitivní, tolerantní hlasy, které hodlají uprchlíkům poskytnout azyl a nabídnout jim lepší budoucnost, ale mnozí zastávají negativní nacionalistické hledisko, které uprchlíky ocejchovalo nálepkami budoucích nezaměstnaných kriminálních živlů (dle jejich terminologie tzv. nepřizpůsobivých).

Vzhledem k tomu, že s návrhem na přerozdělení uprchlíků přichází Evropská komise jako orgán Evropské unie, který se snaží ulevit destinačním zemím jako jsou Itálie a Řecko - kam za riskování vlastního života prchají zděšení a vyčerpaní lidé, kteří za své životy poznali větší hrůzy než si průměrný středoevropan umí představit - se nacionálně smýšlející ještě bouří proti nařizování shora (z EU), i když návrh musí kolektivně a demokraticky schválit všechny státy. Nebezpečná cesta uprchlíků, na přeplněných lodích bez jakéhokoliv komfortu, je často stojí poslední úspory a vpřed je žene již jen malá vidina naděje na lepší život pro ně a jejich děti v Evropě.

Nacionální část Evropanů je tu však nechce. Například někteří Češi, jak je patrné z internetových diskuzí, je vnímají jako nevzdělané, nepracující, líné a nepřizpůsobivé, aniž by cokoliv věděli o nich nebo o zemích, ze kterých pocházejí. Zařadili si je ke svému stereotypnímu obrazu Romů, ať je k tomu vedlo cokoliv. Pravděpodobně odkazují na tmavší barvu kůže než mají oni sami a v logice dávno překonaných teorií ze začátku devatenáctého století spojují rasu s jistými vlastnostmi. Není však jediný věrohodný důvod proč si myslet, že Arab nebo černoch je více líný než zpohodlnělý středoevropan. Jejich pseudoargumenty a otázky typu: "když si je chcete vzít, tak si je ubytujte u sebe doma", "kde budou bydlet, kde se vezmou byty?" či "proč je máme živit ze svých daní?", ukazují zrůdnost lidského egoismu, hlouposti, absence empatie a solidarity a především dominanci peněz nad lidstvím.

Dnes se opět přelila vlna odporu, když Evropská komise navrhla, aby si státy Evropské unie v následujících dvou letech přerozdělily 40 000 uprchlíků, kteří nyní v jižní Evropě žádají o azyl (především ze Sýrie a Eritreje). Na Česko vychází 1 328 osob, tedy 664 ročně. Přitom již loni, bez pozornosti médií, Česko přijalo 765 osob (z Ukrajiny a Sýrie) a stát se nijak nezhroutil. Je to jen černobílé vidění světa? Nacionální vášně? Strach z neznámého a cizího? Otevřená Evropa je ideálem, o který bychom měli usilovat. Jinak nikdy nenastane pokrok v našem vidění světa a jevů. Myslím, že můžeme být rádi za taková uskupení jako je například Česko vítá uprchlíky.
 

31 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 27. května 2015 v 14:33 | Reagovat

Je pravda, že dnes se hodně lidí dívá na svět, jako by byl černobílý. Zkusil bych ti na to napsat svůj názor. Hned na začátek bych zmínil, že jsem celkem dost společensky i politicky sociálně zaměřený a vadí mi, že se dnes každý stará jen a jen o sebe. Nicméně, v případě uprchlíků, přistěhovalectví mám trochu jiný názor. Nemusíme si nic nalhávat, že dnešní Evropa a třeba ta Afrika je prostě na jiném společenském stupni vývoje. Myslím, že tohle vnější zasahování nikdy nic nevyřeší, tam se to musí nechat tak, aby si to vyřešili sami. A spíše než je přesidlovat sem, by se mělo začít s pomocí přímo v místě, kde je ten problém. Tím myslím pozdější finanční, vzdělávací pomoc, pomoc s budováním atd. Ony ty zárodky už jsou, ale v těch situacích, kdy dojde ke svržení řekněme místního představitele vlády a k moci se dostanou extremisti a jednotlivé kmeny začnou soutěžit o moc. Tady už se zase můžeme bavit o tom, kdo na tomhle má zájem, kdo z toho má prospěch, komu tečou prachy, atd. Ale to už jsme zase na úplně jiné úrovni diskuze. Tím celým chci říct, že pokud se podíváme na náš stát, který moc v kondici není, nepřijde mi to jako dobrý nápad, že bychom měli sílu a prostředky na to, starat se o lidi z ostatních zemí, když nejsme schopni zajistit slušné žití obyčejným, pracujícím lidem, je tady nezaměstnanost, chybí na důchody, přemýšlí se o školném, atd.
Tímhle bych chtěl podat svůj názor na tuhle problematiku. Doufám, že to nebudeš brát osobně, není to nic proti tvému názoru. Nerad bych, aby se to zvrtlo do nějaké diskuze, kdy na sebe vzájemně útočíme. Četl jsem si i jiné články a je vidět, že máš rozumné názory. Nemusíme se shodnout ve všem, ale jde o to se respektovat.  
V jednotě je síla, ne v tom, že na sebe budeme navzájem plivat.
Alexander1918

2 MarX MarX | Web | 27. května 2015 v 15:25 | Reagovat

[1]: Neberu to jako útok, rozumná diskuze je přínosná. Mnohost názorů taktéž. Stejně jako mnohost v kulturách apod. Proto ti uprchlíci mohou zdejší kulturu obohatit, a naopak. Ale k věci: o tom, co by mělo být (ve sféře politiky) bychom mohli dlouho diskutovat a asi bychom se i shodli, ale problém je, že to tak není. Co je nutné řešit je nastalá situace, a to jsou tisíce zoufalých lidí, tkeří hledají štěstí ve stabilnější zemi. Když zde budou chtít žít v poklidu, tak proč je vyhánět. Když tu nebudou spokojení, tak odejdou, nebo zasáhnou úřady (vyhoštění, věznice) od toho tu jsou ty bichle zákonů. Myslím, že jde jen o to, aby Itálie a Řecko teď na to nebyly samy... EU si musí pomáhat. Jak se imigranti rozhodnou žít až se jejich situace ekonomicky stabilizuje bude na nich.

3 Šklíba Šklíba | E-mail | Web | 27. května 2015 v 19:08 | Reagovat

Připomnělo mi to moji učitelku biologie, když se v hodině oháněla názory, že k nám přivlečou nemoci a v tom horším případě i přívržence islámského státu, aby nám do naší malé české zemičky nastražili bomby. Nevím jak by se dívala ona na tuhle situaci z druhé strany, jestli by se jí to takhle líbilo. Nejlepší je, že polovina třídy s ní souhlasila a její nacionalismus se jim snad líbil.

4 Egoped Egoped | E-mail | Web | 28. května 2015 v 17:31 | Reagovat

Jsem rád, že jsi to napsal víceméně za mě.

[3]: ta polovina třídy na tom ještě není to nejsmutnější, na rozdíl od paní učitelky :/

[1]: Kdyby se čekalo na to, až nebude žádná nebo miniaturní nezaměstnanost nebo až budou mít všichni ve statě vše, co potřebuji k pohodlnému životu, tak nikdo nikdy nikomu dalšímu nepomůže. A vůbec, to je na hrozně širokou diskuzi a to často omílané "proč vynakládat peníze a prostředky na uprchlíky, když naši občané mají problémy" je hodně krátkozraké.

5 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 15. června 2015 v 10:18 | Reagovat

Hele a víš, že 3/4 uprchlíků jsou mladí muži, kteří nechávají svoje ženy a děti doma, že jo? Být sluníčkoví je hrozně hezký, ale bohužel pro tyto lidi marné. Asi nemáš moc přátel z Itálie, Řecka, Švédska atd. že? Nedozvěděla by ses moc pěkné věci..
- - -
A pro ty ostatní: http://www.ivcrn.cz/petice

6 Myra43 Myra43 | 15. června 2015 v 10:40 | Reagovat

Zaujala mě ta věta "...aniž by cokoliv věděli o nich nebo o zemích, ze kterých pocházejí."
Dobrá - zkusme se trochu poinformovat:
http://www.hlavnespravy.sk/situacia-s-imigrantmi-je-v-niektorych-castiach-zapadnej-europy-je-ich-mnozstvo-a-kradnu/632298

7 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 15. června 2015 v 10:40 | Reagovat

Pomoc lidem, to chápu, ale udivují mne ty lodě plné zdatných mladých mužů? Kde jsou ženy, děti a starci? Já se obávám, že jsou to budoucí bojovníci, válečníci, kteří jen počkají na povel. Nebo nás sdělovací prostředky krmí informacemi, jak se jim to hodí. A v tom také vidím hrozbu, protože mínění národa nevychází ani tak z vlastních zkušeností a nepoučí se z minulosti, ale jsme v době, kdy si každý může "krofat" v TV, rádiu, internetu, co chce a působit na lidi cíleně. Proč jsou pod hlavními důležitými, klíčovými zprávami na internetu ilustrativní fotografie?  Proč tam nejsou fotografie týkající se článku? V článcích o IS se objevují stále dokola stejná videa, stejné fotky a tak je to i s fotkami uprchlíků a fotkami ze "záchranných" akcí. Lidé nejsou informováni pravdivě. obávám se, že je v nás záměrně živena nenávist, strach, obavy.....

8 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 15. června 2015 v 10:42 | Reagovat

[7]: oprava. "ilustrační fotografie"..

9 Lenin Lenin | Web | 15. června 2015 v 11:00 | Reagovat

Podle mě jsme si natolik kulturně vzdálení, že se integrace povede pouze u menšiny přijatých uprchlíků. To tak prostě asi bude.

Nemyslím si, že by se měla naše země kvůli přijetí pár tisíc živlů zhroutit. To ne. Ale i tak se mi ani za mák nelíbí představa, že zase o chlup vzroste riziko, že se budou dít hrůzy. Že tu bude zase o něco nebezpečněji.

Protože ať už si doma žili jakkoliv, rozhodně žili jinak. A mnozí dokonce mají dojem, že Evropa je za jejich problémy vina (a asi trochu ano) a mají nám co vracet.

A taky mi připadá, že namísto vděčných a vyčerpaných žen, dětí a starců do Evropy zavítala spíš vlna mladých, životaplných živlů, kteří už na mnoha místech páchají nemalé škody a rozsévají strach.

Proč chtějí do Británie? Proč chtějí tam, kde se jim podobní mají jako prasata v žitě, využívají systém a je jich tam jak naseto? Proč asi?

10 QWF-www.QWF.blog.cz QWF-www.QWF.blog.cz | Web | 15. června 2015 v 11:05 | Reagovat

Jsem proti uprchlíkům.Hlasujte prosím na mé stránce taky o uprchlíkách.

11 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 15. června 2015 v 11:18 | Reagovat

Jde o to, zda to bude mít očekávaný efekt.
Tady je vše srozumitelně vysvětleno: https://www.youtube.com/watch?v=Q9OHapuhzs4&feature=player_embedded%29

12 Melkora Melkora | Web | 15. června 2015 v 11:32 | Reagovat

Moc hezký blog! Těší mě, že se v té záplavě hloupého neinformovaného nacionalistického balastu, objeví něco trochu smysluplnějšího.
Jen bych k tomu ještě dodala maličkost. Ti nešťastníci, kteří zde i jinde bijí na poplach a vyhrožují nebezpečím zničení naší krásné pokrokové evropské kultury, kteréžto má vzejít od zubožených vyčerpaných a chudých uprchlíků (už to samo je nesmysl), by si měli ujasnit, na jakou stranu tohohle konfliktu vlastně patříme my, Češi. Vydáte-li se totiž kupříkladu do Anglie, zjistíte, že "přičmoudlé" Indy, či Pákistánce místní, díky společné koloniální minulosti, dobře znají a alespoň částečně považují za Brity. To my jsme pro ně ty primitivní hordy z východu, co jim tam přišly týt z jejich štědrého sociálního systému. Zároveň jim ovšem krademe práci (logiku v tom nehledejte) a ničíme jim jejich kulturu svou východoevropskou zaostalostí.
Tož asi tolik k přistěhovalectví.

13 Saya - Mi Saya - Mi | Web | 15. června 2015 v 11:34 | Reagovat

[5]:

[7]: přesně tak

[9]:

14 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 15. června 2015 v 11:53 | Reagovat

Nemám problém s přijímáním uprchlíků, kteří potřebují pomoc, jen mám problém s tím, jak se v téhle (a asi nejen v téhle zemi)zachází s menšinami.
Neříkám, že uprchlíci a romové jsou jedna pakáž, neházím je do stejného pytle, ale neskutečně mi vadí to, jak jim stát poskytne domov, práci, popřípadě dávky. Je mi fuk, jestli to je z našich daní, jde mi jen o to, že stejné možnosti nemají právě češi.
Pokud chceme pomáhat ostatním, musíme na to nejdřív mít. Jak síly, tak finance. Poskytnout zázemí uprchlíkům je sice krásné gesto, ale že pod mosty žije spousta českých občanů, to nikoho nezajímá.
Zameťme si nejdřív před vlastním prahem...

15 J.Fromes J.Fromes | 15. června 2015 v 11:54 | Reagovat

Pis o vecech o kterych mas poneti a rozumis jim. Rad bych te nechal zit v Belgii nebo ve Francii s touhle seslosti a asi za 2 dny bys zmenil nazor a mel jich plne zuby. Informuj se co delaji tady v Parizi a v jinych zemich a pak pis uvahy.
Nejsou to normalni emigranti. Muzi bez zen a deti. Maji tady splnit jiny ukol nez si myslis.
Radeji delej neco sam ze sebou nez psat tyhle hovadiny.
J.F.

16 :-) :-) | 15. června 2015 v 12:36 | Reagovat

[15]: Taky jsem si všimla, že jsou to jen chlapi. Asi velcí hrdinové, když nechali ženy napospas tomu, před čím utekli sami za lepší budoucností.

17 such-a such-a | Web | 15. června 2015 v 12:39 | Reagovat

sač svět
                   waw
      mač černobílý
                       veri uprchlíci

                  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

18 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | 15. června 2015 v 13:01 | Reagovat

No jo, všichni humanita jak prdel, ale když pak maj něco udělat reálnýho, jako přijmout uprchlíky, tak se od situace dávaj ruce pryč.

19 Ash23655 Ash23655 | Web | 15. června 2015 v 13:32 | Reagovat

ok beru...nejsou všichni stejní, ale já jsem křesťan a oni jsou muslimové a neodsuzuji je za to ani na ně nejsem nějak zaměřená...pokud mi nebudou vnucovat svoji víru

20 Sansa Sansa | E-mail | 15. června 2015 v 14:12 | Reagovat

Já bych rozhodně neřekla, že ti, kdo zastávají názoru, že tady uprchlíky nechtějí, jsou nacionalisté. Nepřijde mi to prostě správné, mají k tomu své logické důvody a u většiny z nich za tím rozhodně nestojí rasismus či něco podobného.
Ano, samozřejmě, je humánní je sem pustit. Ale co nám to přinese?! Vyšší procento nezaměstnaných? Vyšší procento nevzdělaných? A z toho všeho plynoucí vyšší procento kriminality? O to nemá zájem nikdo... Všichni víme, že ti uprchlíci se budou muset něčím živit, ale pokud práci nenajdou, sestoupí "ke zlu" dalo by se říct, tak to prostě je. Tím samozřejmě nechci říct, že by byli nepřizpůsobiví, nebo líní, ale bez jakékoliv školy nebude mít většina z nich práci!

21 equus-universe equus-universe | Web | 15. června 2015 v 14:25 | Reagovat

Nemohu si pomoci. Ale přistěhovalce sem nechci.
Ne ty, kteří přišli. Náš rodinný známý od jara až do podzimu žije na Kosu v pronajatém domku. Letos se vrací na začátku července. Prý se to tam nedá vydržet. Jeho žena a dvacetiletá dcera se s pláčem vrátily domů, když si chtěli v teplém podvečeru vyjít na procházku do města. Otravovali je celou cestu, musely se vrátit domů. Křičeli na ně jednak v cizím jazyce a v komolné angličtině něco o tom, že jsou to evropské děvky.
Před jejich domem zůstali celou noc.
Jsou to islamisté. Utíkají z jejich domovů, a utíkají do Evropy. Do té bohaté Evropy, která všechno toleruje.
A já s tím nesouhlasím. Máme svých problémů nad hlavu a musíme se věnovat uprchlíkům, kteří od nás požadují domovy, peníze, oblečení, jídlo, občanství a nejlépe ihned okamžitě. Nerozumí našemu jazyku, nerozumí naší technice, nerespektují naši kulturu. Je jim řečeno "zůstaňte a vyčkejte.", nezůstali, nečekali.
Sednou na vlak a jednou za hranice, ačkoliv jim to nikdo nedovolil. Rabují, snaží se dostat do nákladních vozidel a odtamtut do Anglie, dokonce napadají řidiče, kteří se jim v tom snaží zabránit.
V Itálii kradou domy.
Je mi líto, do jaké šlamastyky se dostali, ale dívám se na fotografie. Muži, muži, muži, muži, muži. Všechno muži v produktivním věku. Ženy, starci a děti po minimu.
Ano máte pravdu. Nechci je tu. Nechci tu někoho, kdo nerespektuje pravidla. Kdo neumí žádný pořádný jazyk.
Nechci tu někoho, kdo by mě, kdybych přijela do jejich země, ukamenovali, nebo upálili, případně zbičovali za to, že neuctívám Alláha.
Když válka skončí, a v jejich zemích nastane klid. Myslíte si snad, že tito uprchlíci si zbalí svých pět švestek a odejdou z téhle štědré evropy zpátky domů?

22 Bezejména Bezejména | 15. června 2015 v 15:23 | Reagovat

Takže co navrhuješ? Nastěhovat si sem polovinu arabskýho světa? Tim chceš vyřešit ty problémy, co tam maj? Tudle logiku nechápu. Znam jednoho slušnýho muslima, je naopak strašně super. Nikomu nic necpe, je to věděc, má normální evropskou přítelkyni (sestra mého kamaráda) a nechce po ní, aby konvertovala. Bohužel je to minimum, zaznívá to z více směrů. Většina muslimů se držej zkrátka, dokud jich je málo jakmile někde začínaj mít převahu, tak se rychle otrkaj viz. Marseile ve Francii a několik měst ve Španělsku. Kde chtěli aby se zakázalo chodit po městě, kde je většina muslimů se psem, protože je podle nich nečistý zvíře. Jako doprdele co? Měnit si nás k obrazu svýmu nebudou. Kopnout do prdele, z toho bordelu odkaď vylezli. Přečti si todle, je to hodně rozumný a nemusíš hne za všim hledat nacionalismus ... je to stejná nálepka jako řikat, že každej muslim je terorista.
http://www.novinky.cz/domaci/371563-bezenci-jsou-chudaci-ale-nenechame-si-rozvratit-zemi-rika-chovanec.html

23 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. června 2015 v 15:28 | Reagovat

Jen trochu sledujte, co se kde děje. Naše média o tom moc nepíší, neinformují, asi ze strachu, aby se lidé tolik nebáli. Víte, jaký názor mají IS na celou pomoc? Když se  ptal švédský reportér na názor, že užívají peníze druhých- hostitelů a přitom jsou proti nim, tak jasně tam žijící IS řekl: všechno  na světě patří Aláhovi a ne křesťanům a my budeme bojovat za jeho učení. Celý ten jev- imigrace je počátek islamizace Evropy, nedělejte si iluze.

24 Em Age Em Age | 15. června 2015 v 15:32 | Reagovat

[15]: Souhlasím..

25 sashawrites sashawrites | E-mail | Web | 15. června 2015 v 15:37 | Reagovat

Než začneme přijímat uprchlíky z jiných zemí, nejdříve bychom si měli urovnat své vlastní záležitosti. A pak je tu druhá věc: Teď se možná nic moc neděje, ale co za pár let? Musíme myslet na budoucnost.

26 Shetlandy Shetlandy | 15. června 2015 v 15:59 | Reagovat

[23]: S tímto souhlasím... Neodsuzuji ke všechn. I róm může být normální, takový ten co nepracuje, a nechodí si na sociálku pro prachy, ale muslimi opravdu v Česku moc nechci. Nechť si nechají svou víru, ale tím ať to končí. Člověk je svobodný tvor, který by měl sám dobře vědět, k čemu se přikloni. Ne aby nutili druhé, aby přestoupili k jejich víře a zabíjelk nevinné lidi.

27 Anna Anna | 15. června 2015 v 16:00 | Reagovat

V podstatě nevím, co napsat... Už tu bylo totiž všechno řečeno a já se nechci opakovat. Ne, nesouhlasím. Prostě je tady nechci, klidně mi říkej rasista, zrůda, egoista, zabedněnej nacionální evropan, ale pár věcí v tvém článku prostě nechápu. Ty tvrdíš: *"když si je chcete vzít, tak si je ubytujte u sebe doma", "kde budou bydlet, kde se vezmou byty?" či "proč je máme živit ze svých daní?", ukazují zrůdnost lidského egoismu, hlouposti, absence empatie a solidarity a především dominanci peněz nad lidstvím.* To je sice strašně hezké, ale odpověděla sis sama na svoje otázky? Kam je teda máme dát-vždyť opravdu nemáme volné byty na rozdávání. Jsem egoista, tvrdíš, ale ubytovala by sis 6 členou rodinu muslimů u sebe v obýváku na dobu neurčitou a ze SVÝCH peněz je živila? Já teda ne. Už kvůli tomu, že nejsem bohatá, nemůžu si to dovolit a uvědomuju si, že zkrátka nejsem schopná uživit početnou rodinu, když si sotva vydělám v brigádách jako studentka na sebe. Z čeho je teda budeme živit? Víš, když chce člověk pomáhat a něco někomu dávat (např. jídlo) musí mít nejdřív Z ČEHO dávat. Jestli na to máš, tak uprchlíků s dětmi a těhotnými ženami už je tady v Evropě celkem dost, klidně si nějaké můžeš vzít domů, měsíc se o ně starat a pak napsat článek o tom, jaký to je skvělý, naplňující pocit starat se o somálskou rodinu. Za svoje peníze, protože já ty svoje potřebuju pro sebe a svoji rodinu...a asi jsem kvůli tomu zrůda.

28 Acontrario Acontrario | Web | 15. června 2015 v 16:13 | Reagovat

Takže souhlasíš s tím, aby sme je přijali. Fajn, ale nevidím tu ani jeden argument pro.
Oháníš se nacionalismem, předsudky, xenofobií.., ale nenapsals sem jedinej jejich přínos.
Neříkám, že sou přímo líní, ale mají jinej styl života, jinou kulturu, jiný myšlení a to je fakt, kterej nemůžeš popřít.
Co sem si prošel tvůj web tak vidím, že máme úplně jiný politický smýšlení, ale mě se příčí ten levicovej názor, že se musíme rozdělit s těma, co sou na tom hůř. Nemusíme. Nemá to žádnou výhodu, akorát se nakonec budeme mít stejně blbě...

29 hellboy hellboy | Web | 15. června 2015 v 16:38 | Reagovat

já bych je taky přijmula, ale myslím si že Šechám se vyhnou oloukem, vždyť tu není řádná práce ani peníze:D kdo by do čech dobrovolně jel ? :D

30 Sayuri Sayuri | Web | 15. června 2015 v 16:47 | Reagovat

Ja by som ich kľudne prijala ale pod určitými podmienkami. Napríklad by museli u nás pracovať, platiť všetky poplatky a podobne, nie ako je to teraz u našej lenivej a neprispôsobivej menšine. A rovnako by sa mali trochu prispôsobiť našim tradíciám a podobne. Napríklad ak ide niekto do Japonska a je kresťan, na Vianoce musí normálne pracovať, pretože mu volno nedajú. Zatial čo moslimovia prídu k nám a stavajú si vlastné mešity a opatrne vytláčajú nás europanov.
Ako vravím, nemám proti nim nič, ani nie som rasista a podobne, ale myslím, že by sme nemali hned teraz všetkých prijať ale pekne poporiadku a usporiadane :)

31 Evushka Evushka | Web | 15. června 2015 v 17:11 | Reagovat

Je to blbosť. Tí ľudia žili inak, nepoznajú našu kultúru a ani sa jej nevedia tak rýchlo prispôsobiť, majú v génoch niečo iné. To je ako keby si od zajaca čakal, že sa bude správať ako líška. To ako sa u nás pracuje oni nepoznajú, mnohí sú nevzdelaní, nepoznajú náš jazyk, už len dovzdelávanie by bolo drahé, ak by vôbec na to privolili, nie to sa snažiť ich niekde zamestnať, pritom ani bežný občan už nemá pomaly kde nájsť prácu. Takže budú žiť zo sociálnych podpôr. Vieš kto to zaplatí? Občania svojich štátov, nikto iný. A to nevravím o tom, že keď sa im niečo nebude páčiť, tak sa vzbúria, alebo proste narobia problémy. Naozaj to je príšerný nápad brať nejakých imigrantov.

32 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. června 2015 v 17:24 | Reagovat

[16]: Ne každý muž 18-30 je okroužkovaný se ženou a ne každá žena je ochotna více či méně riskovat život na cestě. Muž může doma taky jenom koukat, co se kolem něj děje, protože práce prostě není a nebo zkusit emigrovat a vydělat peníze tady a tím pak pomoct rodině v rodné zemi. Například.

[20]: Když přijmeme třeba 1000 uprchlíků se Sýrie, o kolik se asi tak zvedne ta nezaměstnanost? Teď je u nás asi 500 tisíc nezaměstnaných - tzn. že by se (za předpokladu, že by byli všichni práceschopní a zároveň nikdo z nich nepracoval, takže by to reálné číslo bylo ještě mnohem menší) zvedla o 0,2% ze současného stavu. Tak to nás vskutku položí na lopatky.

Proč si každý myslí, že všichni uprchlíci jsou nevzdělaní negramoti, kteří umí jen natáhnout ruku a říkat si o dávky?

[22]: Nikdo nemluví o přestěhování půlky arabského světa, ale o aspoň minimální pomoci ostaním zemím, kam se uprchlíci vydávají dnes a denně. Nikdo taky neříká, že se tím vyřeší problémy, které jsou c těch zemích, odkud prchají.

[23]: Já tedy mám přesně opačný dojem, že media jsou plná především toho negativního, co pak ovlivňuje vnímání lidí a v podstatě nikdo nechce s uprchlíky mít nic společného. Nějak jsem ale nepochopil ty zmínky o "tam žijící IS"? Pokud jste se nespletla a šlo o přívržence "Islámského státu", tak takoví se mají rovnou zavírat a ne se jich ptát na názor :)

[27]: Proč by si měl někdo ubytovávat 6 muslimů ve svém obýváku a ještě to platit ze svého? To je jako říct, že když platím daně, tak bych si měl k sobě nastěhovat dvacet nezaměstnaných, pět důchodců a dvě ženy na mateřské a živit je ze svého? Nechápu tu spojitost.

[28]: Co třeba přínos v tom, že přerozdělení (neříkám kvóty) pomůže těm nárazníkovým zemím (ať už Itálii s Řeckem nebo Turecku, Libanonu a dalším státům, kam se utíká), aby neměly takovou zátěž a ulehčilo se problémům? Dobře, možná moc nepřímý důsledek. Jiný styl života a jiná kultura přece nemusí znamenat nemožnost zapadnutí do většinové společnosti. Ono se už dopředu počítá s tím, že většina uprchlíků bude akorát přítěží, ale na ty normálně se adaptující se zapomíná.
Proč tedy jen nezpřísnit azylovou politiku a pokud bude takový člověk jen přítěží, dělat potíže apod, tak poslat zpátky a pokud se chytne a bude prospěšný jako ostatní, tak ho tu nechat?

33 Snapeova Snapeova | Web | 15. června 2015 v 17:28 | Reagovat

Je to i tom, jak moc jsme informovaní. Nevím kolik toho píší média. Já jsem se o tuhle problematiku zatím nezajímala podrobněji, takže nemám jasný názor. Nebudu mluvit o něčem, o čem vím pár základních věcí, ale četla jsem tu hodně podobných příspěvků a pokud sem teda někdo chce, tak musí počítat s tím, že to nebude lehký, že si na sebe bude muset vydělávat, platit, to co my, bude se muset plně přizpůsobit a neutlačovat nás, kteří tu máme opravdový domov. Četla jsem pár titulků o krádežích a podobně a to mi nepřijde moc v pořádku. Něco takovýho u nás určitě nechci. Člověk občas neví co čekat od běžných spoluobčanů a na pocitu bezpečí moc nepřidá, když se sem budou stahovat různí lidé s úplně jinou mentalitou a také náboženstvím, u čehož ne vždy respektují to, že také existuje něco jiného a lidé žijí podle toho. Takže jak říkám, jasný postoj zatím nezaujímám, ale trochu mě tito lidé znepokojují.

34 Já | 15. června 2015 v 17:36 | Reagovat

[31]: Udělala bych to tak, že kdo je to chce, ať si je vezme k sobě domů, živí je, stará se o ně, berou na sebe jejich zodpovědnost. A pak by se vidělo, kolik uprchlíků bysme přijali ;)

35 Acontrario Acontrario | Web | 15. června 2015 v 17:36 | Reagovat

[32]: Ale pomáhat tímhle způsobem nikam nevede. V Africe jsou stamiliony lidí, kteří by potenciálně mohli jít do Evropy...
Problém s adaptací vidím v tom, že to zatím vypadá tak, že oni nemají zájem se adaptovat. Je to i přístupem domorodců, kteří je nepřijímají mezi sebe. Imigranti dou pak do ghetta a tam už je to jejich uzavřenej svět. Jenomže přeci nemůžes přikázat domácím, aby měli imigranty rádi.. Navíc, podívej se do Izraele, kam v 90. letech přemístili židy z Etiopie. Jeden by řekl, že když jsou židi, tak zapadnou. Ale ono ne.. USA a rasový problémy už vůbec nezmiňuju..
Prostě nějak nevěřím, že tenhle pokus může někde fungovat. I v historii - proč padl Řím - protože si nechal na svoje území nastěhovat Germány a v momentě kdy jejich kolegové zvenčí zaútočili, tak nedělali nic...

36 Kosma Kosma | Web | 15. června 2015 v 17:37 | Reagovat

Já si taky myslím, že to vůbec není o nacionalismu - pokud by se k nám dneska drali jako emigranti Němci, tak je nemáme problém vzít, bo víme, že budou makat a neviseli by nám na krku. Přestože je nikdo nemá moc rád, mají jinou mentalitu a jednou už jsme je vyhnali! Nacionalismus je prázdnej pojem, v kontextu toho ostatního! Jako v Brně nejsme pořád schopni integrovat ani ty Romy, co sem přišli před 70 lety po válce, a co už to stálo peněz! Barva kůže většinu lidí nezajímá!!! Jde jim o to, aby je nemuseli živit, bo toho už tak mají na hrbu dost!

37 kalamity jane kalamity jane | 15. června 2015 v 17:37 | Reagovat

Vidíš to moc růžově a zároveň si neuvědomuješ spoustu věcí. A to že je považujeme za kriminalisty nebude jen tak. Oni si už takovou pověst vybudovali. Teda většina. Stačí se povídat do ostatních států.

38 Sophii Sophii | 15. června 2015 v 17:59 | Reagovat

Proč bych měla živit z mých daní někoho, kdo nehne prstem, bude tu akorát dělat bordel a protestovat a křičet, že chce zde mešity, právo šaríja a jiné "super" věci??? Poctivě jsem zde vystudovala, poctivě zde pracuji a odvádím daně ale stejně si nemůžu prozatím dovolit sama utáhnout vlastní bydlení, kdežto oni přijdou s holým zadkem, hned nafasují byt (který vybydlí) a posypou se jim peníze z našich daní...
Autore, pokud sis nevšiml, žijeme v Evropě a ne v Africe.. nemůže se sem přestěhovat celá Afrika, nejsme spasitelé. Česká republika má sama se sebou co dělat.. má své nezaměstnané, své problémy. Nejdřív by jsme se měli postarat o sebe a až pak o nějaké uprchlíky. Ačkoliv, většina z nich jako uprchlíci nevypadá.... kde jsou ty ženy, kde děti? V 90% vidím na těch lodích, co se sem plaví, schopné muže... drtivá většina z nich v Evropě dělá pak jen bordel, vyhazuje metra do povětří a střílí v redakcích... Nejsem rasista, to ne, ale když vidím jaký průser se sem spolu s nimi valí, je mi normálně zle. Oni mají jinou mentalitu, nejsou to evropané a horko těžko se přizpůsobí.... To spíš Romové to zvládnou líp než tihle "rádoby" uprchlíci.....

39 Amálka Amálka | Web | 15. června 2015 v 18:00 | Reagovat

[15]: Asi tak.

40 Melkora Melkora | Web | 15. června 2015 v 18:01 | Reagovat

Přátelé!
Pokud v libovolném státě (třeba České republice) existuje nějaká kultura, kterou je schopno totálně rozvrátit tisíc chudých zubožených válečných uprchlíků, kteří zde nikdy nechtěli být a pravděpodobně tu ani nebudou chtít zůstat, tak vás ujišťuji, že tato kultura nestojí za to, aby byla ochraňována.

41 slunecnyden slunecnyden | 15. června 2015 v 18:06 | Reagovat

Můj názor k uprchlíkům je NE. Můj děda patřil mezi Volyňské Čechy. Jeho rodina odešla pryč a musela se potýkat s hroznými problémy, když přišla do země, kam přišli pomoci (byli vývojově mnohem dál). Ale zvládli to. Za nějakou dobu se vrátili "domů" do Čech. Ale opět se na ně pohlíželo shora. Jsem proti tomu přijímat davy lidí. Ano, mám strach o naši bezpečnost. O naši kulturu. Je něco nesprávného, pokud lidé davově opouští svou zemi, aby utekli. Místo, aby o tu svou zemi bojovali. Můj názor. A obávám se, že za chvíli nepůjde o zemi, ale o Zemi.

42 :-) :-) | 15. června 2015 v 18:33 | Reagovat

[32]: Chápu. Nemyslela jsem ale jen manželky, ale také třeba sestry, dcery či matky daných uprchlíků. Na fotkách, co jsem viděla tam byli samí muži a neumím si to zkrátka vysvětlit. Možná méněcennost žen v jejich světě, možná je to tak, jak říkáš ty. Nicméně myslet si, že je tu pro lidi bez znalosti jazyka a vůbec bez základního vzdělání práce, to je strašný omyl.

43 :-) :-) | 15. června 2015 v 18:42 | Reagovat

[38]: "Proč bych měla živit z mých daní..."

OMFG, vždy když něco začíná takhle, je to dál nehorázný průser.

44 Swetrr Swetrr | E-mail | 15. června 2015 v 18:47 | Reagovat

Ahoj nebo spíš dobrý den! To co ted napíšu berte spíš jako můj názor na toto téma;). Vemte si že tam kde žili byli zviklí na jiné podmínky, někteří si ani svého života tolik neváží. Náš styl by se jim třeba nemusel líbit. Co potom? Atentátníků sem může přijet i několik.. Klidně by se mohli nacpat bombama a vlítnout jak papagaj do restaurace/školy nebo kamkoliv a pozabíjet spoustu nevinných lidí. A když tak bych přijmula do každé země určitý počet, aby nás čechy za pár let nevystřídali ?? Nad tím si přemýšlel? A to by žili v dávkách.. Já osobně bych přidala jen určitý počet a všichni by museli pracovat tak jako my. :-)  Opakuji že toto je jen můj názor na věc

45 Bezejména Bezejména | 15. června 2015 v 18:50 | Reagovat

[32]: Jasně nějakejch 1300 uprchlíků, ok ale de o to, aby takle za rok neřekli dvojnásobek a pak ještě a ještě. Jakmile už to jednou začne těžko se to zastaví. De o to, že jakmile se rozšíří, že Evropa bere vlastně skoro všechny, tak se dost možná spustí dominovej efekt. Navíc stačí s nima sebemenší problémy a výrazně to může podpořit radikální strany. Je to prostě tak. A nemyslim si, že přílišnej liberalismus pomáhá věci napravovat. Přílišnej liberalismus většinou selže a na světlo právě pustí radikální skupiny. Protože potlačovat je, je hned rasismus, xenofobie apd ... takže nikomu se do toho nechce.
Typickej příklad Výmarská republika (nemá společnýho s uprchlíkama) je na tom krásně vidět, jak "neomezená demokracie" stvořila nejhorší svinstvo. Protože byli slabý proti tomu zasáhnout radikálně už v zárodku.
Takže si myslim, že přílišnýho liberalismu bychom se neměli dopouštět ani my, protože to může špatně dopadnout.

46 Janelle Janelle | 15. června 2015 v 19:00 | Reagovat

http://www.netky.sk/clanok/video-odbornik-na-priklade-so-zuvackami-vysvetluje-preco-je-prijimanie-utecencov-nezmysel

47 Petra Kolmanova Petra Kolmanova | 15. června 2015 v 19:05 | Reagovat

Měli bychom si chránit naši kulturu, krásnou českou zemi, to je priorita. Infiltrováním uprchlíků, pro které je naše kultura "španělská vesnice" se nic nevyřeší. Spíš by se mělo řešit jak to udělat, aby si oni sami budovali ve své zemi svoji kulturu a národ než aby jeli do Evropy za vidinou sociálních dávek a pohodičky.

48 Petr Petr | 15. června 2015 v 19:10 | Reagovat

Dnes jsem četl krásný názor, se kterým souhlasím: Češi nejsou proti migraci či imigraci. Češi jsou jen proti migraci a imigraci z výrazně kulturně odlišných prostředí, jenž, když dosáhnou určité úrovně, budou narušovat soužití obyvatel. Jedna skupina si bude na základně nějakého blábolu jménem "náboženství" či jiné idielogie, požadovat více práv než ostatní. Budou také tlačit na to, abychom naše vlastní zvyklosti opustili, protože jim vadí. A sám jsem to zažil, když v našem baráku žila syrská rodina. Bylo jim hodně nepříjemné, když jsem se svým psem šel z procházky. ani nenastoupili do výtahu a pak si ještě stěžovali, že nedbám na jejich kulturní a náboženské cítění. To, že já v tom domě žiju od narození a psa jsem měl ještě dřív než se oni přistěhovali je však nezajímá. oni si stěžovali. A kdyby se stalo, že těch syřanů by bylo třeba 50% (ono by bylo peklo už kdyby jich tam bylo 10% protože by psali různé petice a stížnosti na to, že chováme psy v domě, kde jsou muslimové) už nikdy v životě bych si nemohl pořídit psa. Nebo se odstěhovat. Sorry, tohohle se nechci dožít.

49 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 15. června 2015 v 19:17 | Reagovat

Nepovedala by som, že ide len o prirovnávanie k cigánom. Skôr by som sa zamerala na skúsenosti s imigranmi v iných krajinách. Vytvárajú si svoje ghettá, napádajú, okrádajú domácich.
Sú to veci, ktoré sa dejú. Samozrejme netvrdím, že každý černoch či moslim je teraz zlý, nehovorím, že sú všetci leniví a nebudú robiť. Ale proste je tu stále dosť veľké percento tých, čo sú na vine. Nie je žiadnym tajomstvom, že v miestach kde sa imigranti usadili neraz vzrástla kriminalita.
Nehovorím, že im netreba dať šancu. No proste sa mi nepáči ako to s imigranmi a celkovo menšinami v Europe funguje. Nepáči sa mi, že sa im všetko toleruje, že činy, ktoré spáchajú sa snaží vláda ututlať, že krajiny sa neraz musia prispôsobovať menšinám, že neraz majú veci zadarmo a v pohode vyžijú z dávok, ktoré sú neraz vyššie ako plat, ktorý dostáva priemerný obyvateľ, ktorý maká celý týždeň.
To je však už skôr vina vlády, než priamo ľudí, pretože to ona takýchto ľudí "rozmazná", ukáže, že neraz sú pri nich prižmúrené oči, všetko im dajú...
Keď do Eu majú prísť tak fajn - ale s tým, že z ich budú slušní a prínosní občania - že sa prispôsobia, že pre nich budú platiť rovnaké podmienky ako pre normálnych občanov a ak nie, tak sa môžu vrátiť odkiaľ prišli. A tak by to malo platiť aj s cigánmi.
Rovnaké meradlo na všetkých, či menšina alebo nie.

Tak či tak som však názoru, že vziať pár ľudí pod ochranné krídla aj tak nie dobré. Je to len dočasné riešenie v podstate neraz na úkor domáceho obyvateľstva. Pomôcť by však trebalo tam, kde problém vzniká, trebalo by sa snažiť o to, aby prote ľudia z tých krajín nemali dôvod utekať.
Toť môj názor. Včera som o tejto téme písala článok, takže ak máš záujem, môžeš si ho prísť prečítať. :)

50 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 15. června 2015 v 19:19 | Reagovat

[46]: Velmi dobře znázorněné. Naprosto souhlasím!

51 Kallope Kallope | 15. června 2015 v 19:32 | Reagovat

Tisíce uprchlíků ještě nedorazili do "cíle" a už protestují, to to pěkně začíná...navíc si pro svou migraci vybrali ty nejbohatší státy, že by se jim zachtělo dávek? Tohle spíš Evropu pěkně zruinuje, ať už ekonomicky tak kulturně...až nás uprchlíci zaplaví, tak tu začne pěkný středověk aneb historie se bude možná opakovat. To zmizí sluníčkovým lidem i úsměv na tváři.

52 Macin Macin | 15. června 2015 v 19:48 | Reagovat

můžu dát jen odkazy
http://www.svetkolemnas.info/novinky/zahranicni/2533-evropska-unie-sponzoruje-islamizaci-evropy-pripravuje-imigraci-56-milionu-muslimu

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/6142-takto-se-chovaji-imigranti-ve-francouzskem-calais-berou-utokem-kolony-kamionu

53 Lay Lay | Web | 15. června 2015 v 19:49 | Reagovat

[15]: PŘESNĚ! Konečně někdo kdo žije v realitě, nedávno jsem byla ve Francii a nebyl to moc příjemný pohled...

54 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. června 2015 v 19:56 | Reagovat

[32]: Zkratkou IS jsem myslela prostě člověka  vyznávajícího islám. On tam má  vízum, dokonce tam pracuje. Nejhorší je ta jejich víra, že ji musí celý svět respektovat, jejich zvyky, předpisy, vlastně pedofilii(brzké sňatky). Nedělejte si iluze, že budou tady muži pracovat a posílat někam rodině peníze. Houby, za nějakou dobu si je sem přivedou . Média zbytečně nestraší, naopak  informace mají  jiná zahraniční média, kde už jich je  plno. I Rakousko má své zkušenosti a to jich tam tolik není. Netolerance je hlavní nešvar těchto lidí, náboženská nesnášenlivost, hrubost k ženám, špatná výchova dětí- nepořádnost, nekázeň. Jeďte se na př. podívat jen do Teplic-lázní.

55 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. června 2015 v 20:00 | Reagovat

Mimochodem, když jich je tolik, proč si neudělají pořádek doma. Nedodávat jim zbraně, ale  stroje na práci, pomáhat něco postavit a pod. ale u nich- ne tady. Proti jednotlivcům, kteří  tady žijí a nesnaží se vnutit své obyčeje a zákony nám, nic nikdo nemá.

56 J.Fromes J.Fromes | 15. června 2015 v 20:08 | Reagovat

Pis clanky kdyz vis o cem pises. Jsou to z tve strany jenom sracky. Podivej se co delaji tady kousek odtud co bydlim na dalnice u Calais. Vsichni se po ni boji jezdit vybiraji nakladaky a osobakum rozbijeji okna a vykradaji. Radeji ten nesmysl cos napsal vygumuj! Dcera a syn se boji jit do skoly. Asi vam nikde nerekli pravdu. Az je budes mit pred domem, budes hovorit jinak inteligente.

https://www.youtube.com/watch?v=mh-M8fwwRRo#t=150

57 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. června 2015 v 20:59 | Reagovat

[35]: Je myslím důležité rozlišovat uprchlíky třeba ze Sýrie, kde je válka a pak imigranty, kteří se dostávají do Evropy z ekonomických důvodu (ne nutně jen brát dávky a dělat bordel, jak si někteří myslí). U těch prvních je značnější, že taková pomoc smysl prostě má. Nejsou to jen nevzdělaní muslimové, kteří nic neumí. A o těch i tento článek dle mého byl. Především.
U těch ekonomických už je to složitější, uznávám.
A je potřeba k těm neschopným se integrovat a těm, co dělají problémy už po vylodění zaujmout adekvátní postoj a klidně být citlivější a při "sebemenším" prohřešku poslat zpátky. Mně jen prostě vadí, že se to všechno hází do jednoho pytle a plošně říká Stop všem imigrantům.

O vzniku ghett by to bylo taky na dlouho a opět bych musel zopakovat i to, že chyba není jen a pouze na straně migrantů, ale i na straně státu. Je to sice blbý, že se pro lepší integraci (těch méně schopných) musí něco dělat i ze strany většiny, ale je to tak. Vidíme to koneckonců i u nás s Romy, že ano. Druhá možnost je jenom jejich vyhnání, což je nereálné a hlavně se to řeší až ex post a ne preventivně.

Chtěl jsem ještě reagovat na další komentáře, ale dochází mi síly a nervy :)

[54]: v tom případě prosím používejte jinou zkratku :) Jistě existuji i magoři jako o nich mluvíte, ale takové patři zavřít za to, co jste napsala, pokud o tom jen nemelou pantem. Pořád přece musí respektovat naše zákony. A pokud ne a nejsou postihováni, tak je chyba v systému, že nedělá, co má. Samotný člověk, který věří v Alláha, nerovná se automaticky to, co píšete. Ale to je stále dokola...

58 Gregor Gregor | 15. června 2015 v 21:54 | Reagovat

[57]:Egoped [54]:
"Pořád přece musí respektovat naše zákony..."
Oni nepřicházejí respektovat naše zákony, ale vnutit nám ty jejich. Odhaduji, že se jim to tak do 30i let podaří. Ty sám jsi jeden z těch, kteří jim k tomu pomůžou.

59 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. června 2015 v 21:59 | Reagovat

[57]:Netvrdím, že jsou všichni tak razantní, ale v každém náboženství jsou fanatici a je pak důležité, jak se projevují. Podle mne se nemá nic přehánět.Mohla bych si říci, že je mi to skoro jedno, nějak dožiji,  ale je mi líto potomků. Jen doufám, že lidé dostanou rozum a vyřeší tu nynější situaci. Zákony jsou důležité, ale ještě důležitější je jejich dodržování a kontrola dodržování. Jsou na to všude síly a prostředky?

60 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 15. června 2015 v 22:09 | Reagovat

Většina té chudiny, která by to možná potřebovala (hlavně matky s dětmi) se sem nedostanou, pokud jsi viděl záběry z různých přenosů, jsou to mladí a schopní muži. A jestli zároveň sleduješ události kolem IS, tak nevím, proč ti to ještě nedocvaklo. Dokonce existují i fotografie uprchlíků, kdy člen má normální, západní oblečení a v ruce drží dotykový mobil. Poslední úspory? Opravdu?

Já jsem ten typ člověk, který je sice otevřený hodně věcem. Žádné hranice, železné opony atd. ať si sem klidně jezdí zástupci jiných kultur a zemí na návštěvy, delegace, kongresy, setkání atd. ale protože mají svůj domov, tak tu nebudou zůstávat a po návštěvě odjedou zpátky domů. To, že u nich doma si to ještě nevyřešili, NENÍ problém Evropy. I my, Evropani jsme si prošli mnoha neklidnými obdobími a světu do nás nic nebylo (tím netvrdím, že účast v OSN je zbytečná, udržuje vztahy s okolními zeměmi) Budou z toho jenom mezikulturní konflikty, protože my jejich světu nemůžeme rozumět, protože jsme v něm nebyli vychováni. Ubližujeme tím jenom sami sobě. Nikomu nepomůžeme.

61 Melkora Melkora | Web | 15. června 2015 v 22:30 | Reagovat

[57]: Ergopede, musím vás obdivovat, jak neúnavně zde bojujete s lidskou hloupostí a omezeností. Musím vás ale varovat. Je to boj s větrnými mlýny. Já sama k tomu nemám dost trpělivosti, ale vám jí přeju aspoň za deset.

62 Melkora Melkora | Web | 15. června 2015 v 22:34 | Reagovat

Když slýchám, jak zde imigranti musí bezpodmínečně dodržovat české zákony, jinak že jako nebudeme kámoši, je mi do smíchu. Jakoby se sami Češi s dodržováním českých zákonů nějak přetrhli!

63 Acontrario Acontrario | Web | 15. června 2015 v 22:54 | Reagovat

[61]: Je krása, jak se pokaždé někdo s odlišným názorem začne navážet do omezenosti oponenta. Ale chápu, ona taková diskuze je nejjednodušší :)

64 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. června 2015 v 23:00 | Reagovat

[61]: To není hloupost ani omezenost, jen životní zkušenost. Ale klidně, berte všechno, lépe se to propaguje než uskutečňuje. ???

65 Saya - Mi Saya - Mi | Web | 15. června 2015 v 23:12 | Reagovat

Doporučuji film "Bez dcerky neodejdu" - je natočený podle skutečné události. Po jeho shlédnutí si představte, co se stane když oni půjdou k nám... Dotyčné se podařilo utéct domů, ale kam budeme utíkat my, když oni budou u nás doma?

66 honorka honorka | 16. června 2015 v 1:04 | Reagovat

Je to trapné , když se snaží někdo zviditelnit parazitováním na neštěstí a krátkozraké vypočítavosti těchto uprchlíků . Jak bylo mnohokrát řečeno , řešením není přijímat uprchlíky k nám , ale pomoct řešit jejich problémy v jejich zemi .Uprchlíci přispějí k destabilizaci celé Evropy a náchylnosti ke vzniku ozbrojených válečných konfliktů . Čelíme údajně největší uprchlické krizi od druhé světové války a to bychom měly mít na paměti .

67 Hanka Hanka | Web | 16. června 2015 v 2:15 | Reagovat

Můj prvotní názor byl že je máme přijmout, ale nyní jsem úplně obrátila. Úplně mi vrtá hlavou proč jsou téměř všichni uprchlíci muži, další věc je to že my tady máme problém s romy a  ještě si tu ženeme nějaké vidlácké sýrijčany? Tak to už vidím jak se žádný bílý čech nedovolá spravedlnosti jak se všichni při problémech budou ohánět rasismem. A srovnávat Ukrajince se Sýrijci je dobrý joke, to je jako srovnávat hyeny a zebry. Nic proti těmto zvířecím druhům. ukrajinci se spokojí s byty ve sklepě a  budou se snažit, klidně budou uklízet, holky zainsvestujou do sebe a budou "modelky" v dubaji a je víceméně klid. U Syrijcu nevim nevim,  souhlasím s honorkou, to řešení by mělo býti jiné.

68 Hanka Hanka | Web | 16. června 2015 v 2:22 | Reagovat

Ještě dodám že jsem proti tomu ačkoliv mám přátele muslimy a proti muslimům obecně nic nemám. Jenže já přišla do styku s  těmi vzdělanými co cestují, obchodují a vidí to jejich náboženství mírumilovně, o své ženy se starají tak aby měly vše co si jen usmyslí a nejsou to žádní zvrhlíci nebo vrahouni. Bohužel u těch chudinských muslimských států se s tím neztotožňuji, díky nedostatkům financí to jsou nepříliš vzdělaní lidé který možná kdo ví jak dlouho vymývají mozky 8-O

69 Hanka Hanka | Web | 16. června 2015 v 2:23 | Reagovat

[55]: Války, sex a  drogy vydělávají nejvíc. Tak proč se něco snažit urovnat...

70 Myra43 Myra43 | 16. června 2015 v 7:09 | Reagovat

[61]:Melkoro, přesto, že zde urážíte všechny, kdo nemají stejný názor, neuvádíte zde jediný konkrétní argument.
Tak já vám řeknu jeden svůj: jen do Itálie loni přicestovalo přes 170 tisíc uprchlíků, letos je odhad kolem dalších 200 tisíc. V dřívějších letech se tento počet pohyboval mnohem níž.
Vedení EU už o tomto problému ví několik let, ale nic se neřešilo. A teď, když to Itálie nezvádá, protože obchod s pašováním lidí do "pohostinné Evropy" se rozjel na plné obrátky, tak se bije na poplach.
Opravdu si myslíte, že nějaké kvóty něco takhle vyřeší? A budou je zvláště ti "noví rozesmátí hoši" respektovat? Vždyť už teď muselo Rakousko a Francie uzavřít hranice.
Řešením by bylo zastavit tu vlnu a pomoci těm lidem tam, kde jsou (těm, kteří to opravdu potřebují), k tomu se ale zatím nikdo nemá. A tak se problém neustále zhoršuje.

Je to pořád dokola - na chyby elit budeme doplácet všichni...

71 Aurora Aurora | Web | 16. června 2015 v 7:50 | Reagovat

Jak už tu několikrát zaznělo,oni nejsou jen tak nějací imigranti.Ve valné většině se jedná o muže,s velkou pravděpodobností trojské koně,co postupem času zislamizují Evropu.
Naše republika má dost svých problémů.Spousta lidí nemá práci,žijí ze sociálních dávek,které nestojí za nic.Navíc tu z naších daní žijí jiní.A do toho všeho by sem měli přivandrákovat další?K tomu ze zemí postižených válkou a chudobou?Dotáhnou sem jen nemoci,protesty a válku.Nepřizpůsobí se našim zvykům a tradicím.Ne,budou chtít abychom se my přizpůsobili jim.
Zkuste si tuto situaci otočit.Jak by to vypadalo,kdybychom my,jakože postiženi válkou,přifrčeli k nim???Respektovali by nás takové jací jsme?Naše náboženství,způsob života?Ani náhodou!
Takové názory,jakože musíme jim pomoci jsou to přeci chudáci postižení zlou válkou mi způsobují husí kůži.Zkuste si takových pár přivést domů jakože se o ně postaráte....

72 Grumpy Grumpy | Web | 16. června 2015 v 7:52 | Reagovat

Milý autore, víš, jak to momentálně s uprchlíky vypadá tam, kde už jich je spoustu? Utíkají z přeplněných táborů a stěžují si na špatné podmínky. Stěžují si na nemožnost volného pohybu v Schengenu. Přespávají na ulicích, nádražích a podobně. Jen letos jich do Evropy nelegálně přijelo stovky tisíc, tak proč si prostě Evropa nepřizná, že takový nápor nedokáže zvládnout?

73 Grumpy Grumpy | Web | 16. června 2015 v 7:57 | Reagovat

Další fakt je, že je v naší republice spousta dětí v dětských domovech, na které není dostatek peněz, na Klokánky není dostatek peněz, na 3 miliony českých důchodců není dostatek peněz. Na uprchlíky sice připadá jakýsi grant z EU, ale ten není zas tak vysoký, když uvážíme, kolik je toho na jednoho uprchlíka potřeba vynaložit. A ty kvóty z EU stále zohledňují jen čekatele o azyl, kteří se zatím nacházejí mimo EU, pokud vím. A co s dalšími stovkami tisíc ilegálů?

74 Jana Jana | E-mail | Web | 16. června 2015 v 8:02 | Reagovat

Líbí se mi úhel pohledu a v tom nejlepším případě by to fungovat mohlo. Ale jak jde vidět jen na této diskuzi, nedostanou u nás šanci.

Zaujal mne komentáře ohledně Belgie a Paříže. Co třeba Holandsko? Nebo Amerika? Evropa si jen neumí sjednat pořád a podle mne stále neví, jak se má "tvářit". Ale chápu i ostatní z Belgie, Paříže, Řecka, ... Mám tam přátele a to, co popisují ... Stále ale vidím problém pouze v manipulaci s lidmi.

75 Viza | Mossy Plains Viza | Mossy Plains | Web | 16. června 2015 v 9:02 | Reagovat

Otázka uprchlíků je jedna z těch největších. A taky je to jeden z nejvíce rostoucích bysnysů moderní doby...

Já jsem proti masovému přijímání, a to hlavně na povel Bruselu a USA (Pentagon se jen neustále snaží vyvolat třetí světovou, pokud vidíte, jak neustále tlačí na Evropu s přijímáním, ačkoliv se sami k přijímání USA samo o sobě nemá..., přitom tam měli největší zastoupení oni..).

Naše země navíc ani není schopná se postarat o vlastní lidi, jak proboha chcete, aby se postarali o stovky, tisíce uprchlíků? V rámci České republiky, my na to prostě nemáme, pokud nemáme ani na důchody pro vlastní seniory.

Hodně lidí tu mluví i o tom, a je to dokonce všeobecně známý fakt, že sem přicházejí zejména muži. Ženy a děti jsou kde? Je tam absolutní minimum. Tohle jsou bojeschopní muži, kteří nás rozdrtí při první příležitosti. Evropa díky EU zeslábla a stala se bezbrannou. Osud nám přitom diktuje hrstka blbců, kteří netuší o životě obyčejných lidí. Myslí si, že bereme miliony... :DD

Když už přijímat uprchlíky, tak pouze tolik, kolik se jich v naší společnosti ztratí, a nebudou mít šanci vytvořit velké uzavřené komunity, a v tom vůbec nejlepším případě, přijímat snadno integrovatelné, zejména pak sýrijské křesťany. Přednostně navíc brát kompletní rodiny na útěku s dětmi. Ti mají šanci se zařadit. Ale stohlavá stáda mužů..., která se utrhnotu při první příležitosti a stanou se násilnickou masou? Ti, co uprchlíky chtějí, očividně nesledují, co se děje v zahraničí. Francie uzavírá s Rakouskem hranice, Itálie další uprchlíky nepřijímá. Ti se naopak chtějí do zbytku Evropy dostat násilým, a v některých koutech si dokonce stěžují na to, že "Evropa smrdí", a nemají každý den "pečené kuře", jak si strašně moc přáli. :) Diktace z jejich strany navíc ještě přijde (nedotknutelnost islámu, mohameda, šária, povinné halal maso...), a ti, co budou odporovat a chránit zemi, budou xenofobové a rasisti... Někdo dobře řekl, že je třeba se zbavit lidí a organizací, kterým se do kapes z podporování "zařazení" menšin do společnosti, sypou peníze. Čili i všech, co podporují kvóty.

A nedávno jsem dokonce podepsala petici proti kvótám. Jsem na to hrdá, protože mám zájem o budoucnost své země. I krásné Evropy, která díky blbcům, co podporují její likvidací skrze multikulti obohacení, umírá...

76 Michal Michal | E-mail | Web | 16. června 2015 v 9:11 | Reagovat

Máš vážně talent, už dlouho jsem nečetl tak dobrý článek.

77 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 16. června 2015 v 20:43 | Reagovat

[64]: Jakou máte životní zkušenost s tím, že "IS je prostě člověk vyznávající islám"?:)

[57]: Už bys měl konečně vydat článek ve stylu FAQ, na který pak už budeš jenom odkazovat!

[73]: Co je dostatek peněz? Pro mě je to suma, za kterou jsou daný subjekty při strategickým a fungujícím hospodaření schopný zabezpečovat svoje funkce. Nepřijde mi, že by to při současném nastavení dětské domovy ani důchodci nezvládli...když se tak podívám do výroček nebo kolem sebe. V Klokánkách  podle všeho hospodaření nefungovalo, takže to, že teď na fungování nemají, je logický důsledek...

Myslím, že pořád se dá kam pro finance sáhnout - ať už v rámci ČR nebo EU. Jde jen o to si správně určit priority.

[58]: Jak se to pozná?:)

78 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 16. června 2015 v 23:02 | Reagovat

[77]: Lidi, já nevím, proč se zabýváte nějakou zkratkou, kterou jsem jen dala najevo, že se jedná o lidi vyznávající islám. Nebyl tam přece žádný popis, jen jsem použila prostě zkratku. Mimochodem, jsem jen ráda, že zatím o tom, co některé skupiny  dělají jen čtu a koukám na videa a osobně se s nimi setkávat nemusím. A pozor, tím zase myslím ty extrémisty ne celé náboženství.

79 Van Vendy Van Vendy | Web | 14. července 2015 v 21:47 | Reagovat

[77]: A kdo určí priority pro děti z Klokánků? A co je to vůbec, správné určení priorit? Správné pro koho? A že v Klokánkách hospodaření nefungovalo? Nebylo by jednodušší vyměnit hospodáře a zajímavý projekt udržet v chodu?
Určitě se dá kam pro finance sáhnout. Jen jsou určité skupiny lidí, které ty finance získají a skupiny lidí, které je nezískají.
Apropo, když jsme u těch peněz, kde ti zbídačelí, zubožení mladí muži, které jsem viděla na mnoha snímcích a vidích, sebralo tolik peněz pro zaplacení za převoz? Pokud je dali dohromady, tak nejsou tak chudí, jak tvrdí. Pokud je od někoho dostali, tak to smrdí pozadím, do kterého zatím nevidíme. Notabene, co je to za lidi, když nechají doma umírat své matky a sestry a sami se hrnou za lepším?
Mimochodem, hladový a zubožený člověk, prchající před smrtí, neháže jídlem na zem a netahá sebou smartphone. Ale samozřejmě, dá se namítnout, že všechny tyhle skutečnosti jsou pouze smyšlené. Nakonec je to všechno smyšlené.

80 Van Vendy Van Vendy | Web | 14. července 2015 v 21:53 | Reagovat

Ještě k úvodu vlastního článku:cituji:
"Ozývají se pozitivní, tolerantní hlasy, které hodlají uprchlíkům poskytnout azyl a nabídnout jim lepší budoucnost, ale mnozí zastávají negativní nacionalistické hledisko, které uprchlíky ocejchovalo nálepkami budoucích nezaměstnaných kriminálních živlů (dle jejich terminologie tzv. nepřizpůsobivých)." konec citace.
Promiň, ale tohhle jako by se vylouplo z článků Rudého práva. A proč hned nacionalistické hledisko? To lidi, co mají docela obyčejný strach o budoucnost místa, kde žijí, označkuješ jako nacionalisty? A co takhle zdravý rozum? Myslet na budoucnost? Myslet na děti? Nebo děti ať se postarají samy?
Ještě k argumentu přijímání uprchlíků - jestli sis nevšiml, tak se zvedá jedno hnutí, které chce zaplavit Evropu svým ideologickým náboženstvím. Což před rokem touto dobou, tuším, nebylo. Takže, co takhle zahrnout do těch úvah i souvislosti, to, co se děje? Nikdy nebyly žádné dobyvačné války? A myslíš, že už nikdy nemusí být? Jen proto, že žijeme v momentální relativní době relativního míru?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama