SMS od operátora k zamyšlení

12. srpna 2014 v 15:25 | MarX |  Aktuality

Vzal jsem svůj telefon a přečetl si došlou SMS, abych zjistil, že pro mě má můj drahý operátor upřímnou radu. Psali mi něco ve smyslu: "Přiznejte si, že váš telefon už dosluhuje, pořiďte si nový super Samsung...". To, že operátor ví jaký mám typ mobilu - i když jsem ho s tím nikdy neseznámil - vím již z internetové samoobsluhy a po nějakém čase jsem se s tím smířil. To, že náš ekonomický systém žádá, abychom odkládali použitelné věci pro nové, jen aby se pomohlo produkci a tím prosperitě, vím také. Ale stejně mě to znovu a znovu udivuje.

Je faktem, že operátor propůjčuje naše osobní údaje třetím subjektům pro jejich cílený marketing. S tím souhlasíme v obchodních podmínkách, jelikož ani jinou možnost nemáme, snad jen nemít žádný telefon. Reklamy proto ignoruju, telemarketing pokládám... Stejně je ale velmi důležité si promýšlet, kam toto sledování a sdílení osobních údajů sahá. Například operátor zná náš věk, pohlaví, adresu a pohyb (zvláště u chytrých telefonů), ví co píšeme a komu často voláme; tedy sní sen každého zaměstnance oddělení marketingu. PR pracovníci poté ušijí reklamu na naší míru. podobně funguje i Facebook, Twitter atd. Sbírají veškeré údaje, které jejich prostřednictvím provedeme a poté je poskytnou různým firmám. S tím vším se souhlasí v sáhodlouhých obchodních podmínkách, které každý zaškrtne a přeskočí.


Pak vám začnou chodit hovory a zprávy (na internetu se objevovat reklamy až podivně odpovídající vašim zájmům), abyste nakupovali a nakupovali a starší zboží vyhazovali a vyhazovali. Spirála spotřeby a produkce se musí stále točit, jinak se celá ekonomika zhroutí. Až to každý akceptuje, bude mu připadat samozřejmé, že je lepší stále kupovat nové než si vystačit s dosud sloužícím, i když možná trochu zastaralým. Každý rok je nová móda, nové trendy, nový design a v pozadí toho nová velkolepá marketingová kampaň a jen lehce poupravené zboží. Nejde tedy o inovace, ale jen prodávání již jednou prodaného, akorát v novém balení. Je zvláštní, že se u logicky myslících bytostí, jakými mají být lidé, setkává s pochopením systém, který z nich dělá hlupáky tím, že dobrovolně a zdarma o sobě poskytnou veškeré informace marketingu a poté si nechají určovat, jak často mají obměňovat svůj majetek.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Kira Kira | Web | 26. srpna 2014 v 14:50 | Reagovat

Je to docela k zamyšlení, co všechno o nás prozradí náš mobil a co všechno o nás ví operátor, či sociální síť! Obchodní podmínky si skutečně nečtu. Myslím si ale, že jsou zbytečně prodlužováni, právě kvůly tomuhle. Ano, takové zprávy skutečně chodí, vždycky jsem si říkala, kde tyhle informace berou. Á, už je mi to jasné! Vyhazovat a nakupovat, proč? Mě stačí to, co mám. Většina lidí ale na tenhle systém radši přistoupí, což je sice dobré pro ekonomiku, ale jistě né pro ekologii!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama